Das haus "Pop Simion"
Das Gebäude des heutigen Rathauses und Stadtrates der Stadt Vișeu de Sus war das Verwaltungsgebäude des Grundbesitzers Pop Simion am Anfang des 20. Jahrhunderts. Lesen sie weiter
Über Vișeu de Sus
Die Stadt Vișeu de Sus ist im nordöstlichen Teil des Kreises Maramuresch, in der Maramuresch Senkung, an der Konfluenz der Flüsse Vișeu und Wasser gelegen. Ioan Mihaly von Apsa erwähnt 1900 das erste mal die Ortschaft in sein Werk "Maramurescher Diplomas vom 14. – 15. Jh." nung der beiden... Lesen sie weiter

Nach Vișeu de Sus

Mit dem Zug:
  • Die Route Cluj-Napoca - Sighetu Marmaţiei, Abfahrt von Cluj-Napoca 15:40 Uhr, Ankommen in Vișeu de Jos 20:44 Uhr.
Mehr Informationen: www.infofer.ro.

Mit dem Bus:
  • Die Route Deutschland - Österreich - Ungarn - Rumänien, mit den täglichen Linienbussen der Gesellschaft Mayer & Mayer.
  • Die Route Baia-Mare - Vişeu de Sus, mit den Linienbussen der Gesellschaft Dracart, Geo Tur, Transgrup Ionut und Auto Balmir, täglicher Abfahrt um 7:00, 7:30, 9:00, 9:25, 11:30, 14:00, 15:00 și 17:00 Uhr.
  • Die Route Cluj - Vişeu de Sus, Abfahrt von Cluj-Napoca um 07:00 und 14:30 Uhr vom Beta Busbahnhof.
  • Die Route Borşa – Vişeu de Sus, Abfahrt um 7:30 und 14:00 Uhr.
Mehr Informationen: www.autogari.ro.
Die Schmalspurbahn
K2_MORE_INFO
Mit ihrem wichtigen nationalen kulturellen und technischen Wert ist die Schmalspurbahn von Vişeu de Sus auch die letzte Forstbahn mit Dampflok der Welt. Aufgebaut als günstigere technische Lösung für den Holztransport, im Vergleich mit dem Transport aufs Wasser, funktioniert die Forstbahn heute noch in ihrem ursprünglichen Zweck als auch für den Transport der Touristen.

Prezentare Mocăniţa

Prezentare Mocăniţa
Lucrările la linia ferată au încep în anul 1932 și s-au realizat după modelul austro-ungar, cu ecartament îngust.

Din anul 1932 CFF Vişeu de Sus funcţionează aproape fără întrerupere. De luni până sâmbătă, trenurile de producţie transport buşteni de pe Valea Vaserului la fabricile de prelucrare a lemnului din Vişeu de Sus. CFF Vişeu de Sus este singura din Europa care încă mai este folosită pentru transportul lemnului. Astăzi circulă din mai până în octombrie, în mod regulat, trenuri cu abur pentru turişti şi iubitori de căi ferate.

Programul de funcţionare şi tarifele le puteţi găsi la mersul trenurilor.
Localizare
Punctul de plecare este staţia CFF din Vișeu de Sus.
Istoric
Linia a fost construită dupa ecartamentul austro-ungar de 760 mm și are un parcurs printr-o vale de o sălbăticie fermecătoare, de-a lungul râului Vaser, peste podurişi prin tunele. Calea ferată trasează o zonă împădurită enormă, unde nu există drumuri sau sate, ci este locuită doar de urşi şi lupi.

Utilizarea resurselor de lemn de peValeaVaserului s-a iniţiat de la începutul secolului al XVIII-lea, sub imperiul austro-ungar. Coloniştii vorbitori de limba germană au pătruns primii în pădurile virgine şi cu ajutorul plutăritului au adus lemnul tăiat la gaterele din Vişeu de Sus.

În 1932 s-a început construcţia la Calea Ferată Forestieră, care în comparaţie cu plutăritul însemna un enorm progress tehnic.

Căile ferate forestiere s-au răspândit în acea vreme în toată Europa, în special în zona carpatică. Principiul lor de funcţionare era simplu: urmând cursul râului, a fost necesară o rază îngustă a curbelor (de aceea calea ferată are ecartament îngust); era în aşa fel organizat încât trucurile goale pentru lemn erau trase de locomotivele mici în sus, pe când trenurile cu mare încărcătură coborau la vale, înspre gater, doar din când în când ajutate de locomotive şi înfrânate.

Deşi în majoritatea ţărilor europene, cel mai târziu după anul 1945 căile ferate forestiere au fost înlocuite cu drumuri forestiere, în România acestea s-au menţinut destul de mult.

În 1970 administraţia silvică publică se practica pe o distanţă de peste 3000 km, până în anul 1986 România chiar a mai fabricat noi locomotive cu abur pentru căile ferate forestiere şi în 1989 încă au mai existat peste 15 căi ferate forestiere cu puţin peste 1000 km de şină.

Schimbările economice de după '90 au avut efecte fatale asupra CFF-urilor naţionale de atunci: pe parcursul a câtorva ani au fost toate scoase din funcţiune, demontate, locomotivele şi vagoanele date la fier vechi sau vândute. Singura cale ferată forestieră care astăzi mai funcţionează este Mocăniţa de pe Valea Vaserului. Ea îşi îndeplineşte până astăzi scopul său iniţial de cale ferată forestieră, transportul lemnelor.

Exploatarea feroviară este realizată din anul 2003 de firma română R.G. Holz Company S.R.L., căreia îi aparţine de asemenea şi suprafaţa depoului şi majoritatea vagoanelor şi locomotivelor. La fel ca şi înainte, calea ferată şi o mare parte din pădurile de pe Valea Vaserului sunt în proprietatea statului.

Din anul 2000 calea ferată forestieră este sprijinită şi din străinatate prin asociatia Hilfefür die Wassertalbahn. Cu ajutorul elveţienilor s-au repus în funcţiune locomotive care fuseseră retrase din funcţiune, s-au procurat noi vagoane de personae şi s-au restaurant depoul şi cladirea istorică a gării. În jurul gării din Vişeu de Sus există o infrastructură importantă care poate fi folosită pentru dezvoltarea turismului.

Din anul 2005 circulă pentru vizitatori vagoane de persoane conform unui program şi tractate de locomotive cu abur, iar din 2007 Valea Vaserului face parte din Parcul Natural Munţii Maramureşului fiind sub protecţie europeană.

Încă mai există probleme la calea ferată de pe Valea Vaserului, nu a scos-o de tot până la capăt. Dar minunata cale ferată are astăzi mulţi prieteni în toată lumea şi vor fi tot mai mulţi. Ultima cale ferată forestieră din România are un viitor, nu în ultimul rând datorită turismului.
Die Strecke auf dem Wassertal
Die touristische Strecke folgt der Route:
  • Bahnhof der Forstbahn Vișeu de Sus
    • Tikets
    • Informationen
    • Kuchen und Kaffebar
  • Haltestelle Novăț
    • Holzerner Wachtturm/Picknickplatz
    • Toilette
  • Delta Novăț (Abzweigung Deltă)
    • Abzweigung der Schmalspurbahn
  • Wasserzuführung der Lokomotive
    • Toilette
    • Getränke
  • Haltestelle Cozia
    • Baumschule mit Forstbau
    • Historisches Gebäude des Bahnhofs
  • Galerien aus dem zweiten Weltkrieg
    • Ehemaliges Militärkrankenhaus
    • Munitionslager
  • Zielort Paltin
    • Picknickplatz
    • Grillmöglichkeit, Getränke
    • Historisches Gebäude des Bahnhofs
  • Rückfahrt nach Vișeu de Sus
    • Souvenirsladen
    • Das jüdische Museum "Elefant Haus"
    • Abendessen beim Kerzenlicht im Speisewagen
    • Übernachtung im Hotelzug Carpatia Express

Mehrere Infos auf die Internetseite CFF Vișeu de Sus.

Zur Zeit sind auf diese Strecke 4 Dampflokomotiven funktionsfähig, die folgende Namen tragen: Elveţia, Cozia, Măriuţa, Krauss.

Die Gesamtdauer der Reise auf die Strecke Vișeu de Sus – Haltestelle Paltin beträgt 2 Stunden.

Die Bilder und die Informationen wurden von der offiziellen Seite der Forstbahn Vișeu de Sus - www.cffviseu.com übernommen.

Reich an touristische Ziele ist die Stadt Vişeu de Sus der Abfahrtsort für viele Reisestrecken, die den Besuch wertvoller historischer, kultureller Ziele und die Begegnung malerischer und vielfältiger natürlichen Landschaften ermöglichen. Man kann sich entweder für eine Reise mit der Schmalspurbahn oder für einen Wanderweg durch das Maramuresch Gebirge entscheiden.

Medien

K2_VOTE_THIS_MATERIAL
(0 Stimmen)
Copyright © Primăria Vişeu de Sus